Během pandemie COVID-19 se virtuální způsoby komunikace staly nutností pro všechny. A netýkalo se to jen lidí, kteří se snažili zvládat práci na dálku. Existovalo velké množství starších osob, kteří potřebovali mít možnost kontaktovat své ošetřovatele a rodinné příslušníky. Přistupovat k téhle situaci šlo různě. My důvěřujeme správě mobilních zařízení (anglicky Mobile Devices Management = MDM). Protože je téma pandemie stále aktuální, věříme, že je na místě rozvinout, jak MDM může přinést úlevu domovům důchodců a dalším pečovatelským zařízením.
Proč je správa mobilních zařízení (MDM) výhodná
Nastavení zařízení je rychlé a lze je provádět na dálku
Při nákupu nových zařízení je můžete nakonfigurovat na dálku a odeslat je přímo koncovému uživateli, aniž byste je museli nastavovat ručně. Vytvořením ,,podnikových” zásad a jejich nasazením na zaregistrované zařízení můžete snadno určit, která nastavení, aplikace a omezení mají být nainstalována. Chcete-li si ušetřit další čas a práci, můžete snadno nasadit stejné zásady na každé zařízení.
Aplikace můžete do zařízení instalovat vzdáleně
V situacích, kdy se obyvatelé pečovatelského zařízení nemohou setkat se svými rodinnými příslušníky tváří v tvář, nabývají na významu digitální způsoby komunikace. Pomocí MDM můžete snadno zajistit, že všechna mobilní zařízení budou mít nainstalované základní aplikace, a to tak, že aplikace nasadíte na dálku.
Vzdálená správa zajišťuje bezpečné používání zařízení
Pokud jsou zařízení zaregistrována v softwaru MDM, můžete zajistit jejich bezpečné používání. Všechny přístroje můžete spravovat i omezovat možnosti jejich přístupu. A v případě, že se někomu zařízení ztratí, můžete ho sledovat, uzamknout a vymazat. Přístup k údajům o každém zařízení a jeho stavu zabezpečení máte v reálném čase.
Pro správu zařízení používáme spolehlivý nástroj
Jak funguje?
1. Registrace zařízení
Při nákupu nových zařízení je třeba je nejprve zaregistrovat do systému. Technicky vzato je třeba do telefonu, tabletu či notebooku nainstalovat klienta nebo profil MDM, který umožní vzdálenou správu. Kromě toho můžete ušetřit čas automatizací registrace zařízení pomocí registrace Google Zero-touch, Samsung Knox Mobile Enrollment nebo Apple Business Manager.
2. Instalace potřebných aplikací do zařízení
Pomocí MDM můžete do více zařízení najednou nainstalovat libovolnou aplikaci, například e-mail, Zoom nebo WhatsApp. Jiné aplikace, které by podle vás mohli být nebezpečné, můžete zase přidat na černou listinu. Kromě toho lze do zařízení se systémem Android vzdáleně importovat všechny potřebné kontakty.
3. Nastavení omezení pro používání zařízení
Ve většině případů je nastavení omezení pro používání zařízení přínosné. Pomocí MDM můžete vytvořit černou listinu potřebných aplikací a zakázat uživateli provést obnovení továrního nastavení nebo změnit nastavení zařízení či heslo.
4. Sledování ztracených zařízení
V případě, že se některé ze zařízení ztratí, můžete je sledovat, uzamknout a vymazat na dálku.
Pokud vás zajímají podrobnosti o tom, co MDM vlastně je, přečtěte si tento blogový článek: Kompletní průvodce správou mobilních zařízení.
Nástroje pro správu mobilních zařízení se hodí především tehdy, když musíte nastavení řešit u více telefonů, tabletů a notebooků. V pečovatelských zařízeních to tak je.