Co to je Field Service Management (FSM) a proč ho potřebujete, pokud vaši lidé pracují v terénu?

Co to je Field Service Management (FSM) a proč ho potřebujete, pokud vaši lidé pracují v terénu?

Řízení pracovní síly má mnoho podob. Firmy, které své pracovníky vysílají pracovat mimo svá pracoviště, řeší zcela jiná úskalí než ti, kdo své týmy mají na dohled. Pojem Field Service Management v českém překladu znamená správa terénních služeb. O co přesně se jedná, jaká má specifika a který nástroj s tím umí pomoci? 

 

Řízení pracovní síly vyžaduje systém

Lidské zdroje jsou nejcennějším aktivem každé společnosti. Strategický plán jejich řízení proto bývá základem úspěchu. Zajišťuje, že úkoly plní ti nejkompetentnější lidé, že jsou ve správný čas na správných místech, mají všechny potřebné informace a znají procesy, bez nichž pokulhává plnění byznysových cílů.  

Field Service Management je řízení terénních služeb. Obvykle zahrnuje vysílání pracovníků nebo dodavatelů na místo mimo areál společnosti (aby tam např. něco vezli, instalovali, doplňovali, udržovali nebo opravovali, případně o někoho pečovali). Manažeři terénních služeb obvykle sledují zdroje organizace a potřeby zákazníků a koordinují práci terénních pracovníků, kteří poskytují kvalifikované, specializované nebo proprietární služby.  

Proč je FSM pro úspěch důležitý? 

Management pracovní síly je vždy složený z pohyblivých částí, tedy prvků, které je nutné řídit, aby vše fungovalo hladce. Zaměstnanci na cestách jsou pohybliví doslova. Z jakého důvodu se vyplatí nad jejich řízením uvažovat systematicky?  

Pomáhá vytvářet prognózy 

Znáte-li historická data a pokud si vedete databázi požadavků zákazníků a řešených úkolů, snadno předpovíte budoucí vývoj a nachystáte si kapacity na jeho zdárné plnění. Díky trendům můžete činit informovaná rozhodnutí a dokážete plánovat pracovní zatížení.  

Umožňuje řídit kapacity 

Pracovní zátěž je vhodné přizpůsobovat pracovní síle. S efektivním systémem dokážete všechno rychle vidět a podle toho jednat. Řešení ad hoc projektů, schůzek, absencí a dovolených je jednodušší, zřejmější a objektivnější.  

Zjednodušuje plánování 

Cílem každého managera pracovníků v terénu je vytvořit ten nejefektivnější pracovní rozvrh a vyslat správné lidi ve správný čas na správná místa. Zdárné plánování přispívá k většímu zapojení a k produktivitě, která vede ke kvalitní práci i spokojenosti zákazníků.  

Umí efektivně plánovat trasy 

Při denním shonu a osmihodinové pracovní době každého zaměstnance v terénu se často stane, že se někam vyráží znovu, zbytečně, či že se některá lokalita objíždí apod. Správný systém si s plánováním cest ví rady a trasy optimalizuje tak, aby dávaly časově i ekonomicky smysl.  

 

WORKMATE – software pro řízení pracovní síly, který můžeme doporučit

Automatizace v této oblasti bývá správnou volbou šetřící nejen čas, ale také trpělivost a mentální kapacitu vedoucích pracovníků. Správný software zvyšuje produktivitu, odstraňuje nadbytečné a opakující se úkoly a celkově snižuje míru lidských chyb 

Řízení lidí v terénu zahrnuje velké množství činností, které lze jen obtížně generalizovat. Každá společnost je jiná, zaměstnanci různých organizací v terénu pracují na odlišných záležitostech. WORKMATE, naše vlastní řešení pro řízení lidí v terénu, myslí na vše. Je zcela české, uživatelsky přívětivé a cenově výhodné. Prodáváme ho v podobě licencí/paušálu za každého uživatele, tudíž se jedná o velmi srozumitelnou položku každého rozpočtu.  

Řídíte své lidi stále po staru, tužkou a papírem? Nebo máte software, který nevyhovuje vašim potřebám? WORKMATE vás svými funkcemi potěší. Je ideálním řešením pro: 

  • servisní firmy, 
  • merchendizing,  
  • pracovníky doplňující zboží, 
  • kurýrní služby, 
  • pracovníky v komunálních službách, 
  • sociální služby 
  • a další organizace, které svou činnost provádí venku, na cestách a jinde mimo svá sídla.  

A co tedy umí? Manažerům umožňuje evidovat a plánovat úkoly a přiřazovat je lidem, přikládat fotky k úkolům, plánovat opakované aktivity, sledovat kompletní historii práce, monitorovat pracovníky, zda jsou v práci a kde. Zaměstnanci se s jeho pomocí mohou hlásit do směny, zobrazovat plány úkolů, navigovat se k místu provedení práce, k úkolům doplňovat komentáře a fotky, evidovat zahájení či přerušení práce nebo zaznamenávat splnění či odmítnutí úkolu.  

Chcete zefektivnit váš provoz? Přizvěte si inteligentní pomoc, s níž zrychlíte a porostete! Prohlédněte si náš produktový list, kde zjistíte více informací, a případně nás kontaktujte na sales@datasys.cz