Novinky

Datasys vyvinul inteligentního chatovacího robota pro komunikaci se zákazníky

7. 9. 2016
Český významný poskytovatel služeb a řešení v oblasti informačních technologií Datasys vyvinul řešení, které nahrazuje lidský personál v zákaznických centrech. Místo operátorů mají zákaznickou on-line podporu na starosti modulární chatovací roboti. Chatboti dokáží komunikovat se zákazníkem a následně vyřizovat jeho požadavky. Postarají se o nápovědu, objednávku, či hlášení poruchy zařízení. Zásadním přínosem chatbotů je absence živého operátora a následná úspora nákladů.

Chatboti se stávají celosvětovým trendem. Letos v červnu například oznámila společnost Facebook,  že více než 10.000 vývojářů již pracuje na chatovacích robotech na platformě této největší světové sociální sítě.
"Není potřeba mrhat lidskou kapacitou na zodpovídání stále se opakujících problémů, zkrátka nasadíte bota a můžete se věnovat něčemu produktivnějšímu," říká Martin Novák, který má ve společnosti Datasys chatboty na starosti.

Funkční chatbot Datasysu je zatím integrován do service a helpdesku, kde odpovídá na jednoduché otázky uživatelů. Obsluha, editování obsahu – vět, které bot pro komunikaci používá, je velice jednoduchá a uživatelsky příjemná. Bot je inteligentní, je schopen se „učit“ a přijímat nové poznatky. Jeho výhodou  je rovněž možnost vyhodnocování konverzací a následná možnost analytiky, kdy uživatel může jednoduše vidět, jaké z „FAQ“ padají nejčastěji. Bot je řízen na základě „stromu“, do kterého jsou integrované posloupnosti pokládaných otázek a následných odpovědí. 

Vedle úspory nákladů na lidskou obsluhu je přínos chatbota i v modularitě jeho použití. Je možné vytvářet poměrně podobné platformy pro širokou škálu zákazníků. Nabízí se tak například jeho využití v bankách, kde by pomáhal s navigací mezi formuláři a složenkami. V  pojišťovnictví by na základě konverzace s uživatelem mohl vybrat správný produkt a zefektivnil by se rovněž prodej a rezervace jízdenek a vstupenek všeho druhu.

Velkou výhodou tohoto řešení je i možnost nechat boty působit skrze různé komunikační kanály, jako je Skype, Facebook a obdobné platformy. Jednoduchým způsobem se tak velice zefektivní komunikace v tomto sektoru a firma se stane uživatelsky atraktivnější za nižší náklady. 
« zpět na přehled novinek