Novinky

Datasys byl vyhlášen Vizionářem 2016 za chatovacího robota

13. 12. 2016
Český významný poskytovatel služeb a řešení v oblasti informačních technologií Datasys získal prestižní ocenění Vizionář 2016 za inovativní projekt chatovacího robota. Chatbot nahrazuje lidský personál v zákaznických centrech.

Chatbot od Datasysu vybrala odborná porota z několika desítek přihlášených projektů. Celkem bylo oceněno 11 firem. Soutěž Vizionáři již pošesté pořádalo sdružení CzechInno, které vybírá a oceňuje nejzajímavější inovativní počiny v českém podnikání s významným společenským, technologickým či ekonomickým přínosem.

Projekt Vizionáři 2016 se uskutečňuje pod záštitou místopředsedy vlády pro vědu, výzkum a inovace Pavla Bělobrádka, ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka a ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřiny Valachové.

Chatboti dokáží on-line komunikovat se zákazníkem a následně vyřizovat jeho požadavky. Ať se jedná o nápovědu, objednávku, či hlášení poruchy zařízení. Zásadním přínosem chatbotů je absence živého operátora a následná úspora nákladů.

„Soutěž Vizionář se zaměřuje na úspěšné projekty, které se již osvědčily v praxi, což je přesně případ našeho Chatbotu. Náš nástroj šetří firmám lidskou kapacitu na zodpovídání stále se opakujících problémů a lidé se pak mohou věnovat něčemu produktivnějšímu,“ říká manažer marketingu a rozvoje obchodních příležitostí firmy Datasys Martin Novák.

Chatboti se stávají celosvětovým trendem. Letos v červnu například oznámila společnost Facebook, že více než 10.000 vývojářů již pracuje na chatovacích robotech na platformě této největší světové sociální sítě. Chatbot od Datasysu již využívá například helpdesk společnosti Dell, která je vyhlášená důrazem na kvalitu své zákaznické podpory. V současnosti Datasys s firmou Keboola vyvíjí bota pro usnadnění napojování datových zdrojů do cloudové platformy  Keboola Connection.
« zpět na přehled novinek